Ideiglenes magánútlevél igénylése magyar állampolgár részére hazatérés céljából
Általános információk:
A külföldre utazásról szóló törvény 10.§ (2) bekezdése alapján, a külföldön tartózkodó magyar állampolgár kérelmére hazatérés céljából ideiglenes magánútlevél kiállítására van lehetőség, amennyiben az útlevele, illetőleg a személyazonosító igazolványa a személyazonosság megállapítására alkalmatlanná vált, megrongálódott, lejárt, elveszett vagy eltulajdonították, és a hazautazásig magánútlevél nem állítható ki.
Az ideiglenes magánútlevél kizárólag Magyarország területére történő egyszeri beutazásra jogosít, érvényessége a hazatérés dátumához igazodóan 5-7 napban kerül megállapításra. A beutazást követően az ideiglenes magánútlevelet 5 munkanapon belül le kell adni valamely Kormányablakban.
Illetékes hivatal:
Ideiglenes magánútlevél iránti kérelem előterjesztése kizárólag hivatásos konzuli tisztviselőnél lehetséges.
Érintettek:
Az ideiglenes magánútlevél iránti kérelmet személyesen kell benyújtani. A kérelem benyújtása külön időpont alapján lehetséges, kérjük, hogy ennek érdekében telefonon vagy e-mailben vegyék fel a kapcsolatot Konzuli Osztályunkkal.
Kiskorú vagy gondnokság alatt álló személy hazatérésre szolgáló ideiglenes magánútlevél iránti kérelmét a szülő (törvényes képviselő) nyújtja be.
Határidő:
Bajba jutott magyar állampolgár részére az ideiglenes magánútlevelet haladéktalanul állítjuk ki a hazatérés elősegítése céljából.
További információk:
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy az állandó magánútlevél/személyi igazolvány ügyintézési határideje 2-3 hét. Amennyiben a hazautazás megkezdéséig a magyar állampolgár részére magánútlevél is kiállítható, kérjük, hogy ebben az esetben „Okmányesemény bejelentése + új okmány” ügytípusra foglaljanak időpontot az online időpontfoglaló rendszerben.
Elveszett, ellopott, eltűnt okmányok bejelentése
Amennyiben magyar okmányát ellopták vagy elvesztette, ennek tényét be kell jelentenie a magyar hatóságok felé. A lopás tényét kizárólag előzetesen, rendőrségen tett bejelentéssel tudja igazolni. Olaszországban mind Carabinieri, mind Polizia állomásokon megteheti a bejelentést.
Személyazonosító igazolvány elvesztésének/ellopásának bejelentése a magyarországi hatóságok felé megtörténhet személyesen a Konzuli Osztályon vagy a „webes ügysegéd” internetes felületen, amelyhez ügyfélkapu bejelentkezés is szükséges. Útlevél elvesztésének/ellopásának bejelentésére személyes a Konzuli osztályon van lehetőség.
Ideiglenes magánútlevél igénylése a rövid időre (turistáskodás, üzleti út, stb.) Olaszországba látogató magyar állampolgároknak
Ha a magyar állampolgárnak a külföldre utazáshoz felhasznált útlevelét/ személyazonosító igazolványát ellopták, az elveszett, megrongálódott, vagy az okmány más okból utazásra alkalmatlanná vált, magyarországi hazatérés céljából ideiglenes magánútlevél igényelhető a nagykövetség konzuli osztályán. Az ideiglenes útlevél érvényességi idejét az utazáshoz igazodóan állapítjuk meg. Amennyiben az úti okmányát eltulajdonították, úgy - mielőtt a konzulátust felkeresi - tegyen bejelentést az olasz rendőrségen, s a konzulátuson mutassa be a rendőrségi jegyzőkönyvet.
Főszabály szerint nem állítunk ki ideiglenes magánútlevelet az Olaszországban élő (dolgozó, tanuló, stb.) magyar állampolgároknak. Az ideiglenes úti okmány konzuli díjköteles.
Ideiglenes magánútlevél igénylése továbbutazás céljára
Amennyiben az Olaszországban tartózkodó magyar állampolgár hazatérése előtt más ország érintésével utazik haza, a konzulátus továbbutazásra szolgáló úti okmányt állít ki részére. A továbbutazásra szolgáló útlevél szintén konzuli díj befizetése mellett igényelhető a konzulátuson.