Magyar állampolgár külföldön bekövetkezett halálának hazai anyakönyvezése, valamint az özvegyi jogállás bejegyzése
1. Magyar állampolgár külföldön bekövetkezett halála esetén a haláleset hazai anyakönyvezése az alábbi eljárás szerint történik. Az ügyintézéshez szükséges nyomtatványokat személyesen, előzetes időpontfoglalással vagy posti úton intézheti.
Az anyakönyvezéshez szükséges dokumentumok:
- Eredeti külföldi, halálesetet bejegyző anyakönyvi kivonat, melyet megküldünk a hazai hatóságnak. Amennyiben a csatolt kivonat nem Európai Uniós formátumú (azaz többnyelvű), konzulátusunk kivonatos fordítással látja el;
- Az elhunyt születési anyakönyvi kivonatának másolata;
- Kitöltött és a hozzátartozó által aláírt adatlap (Adatlap haláleset hazai anyakönyvezéséhez)
- Az elhunyt magyar állampolgárság igazolása, útlevél vagy személyazonosító igazolvány másolatával.
Ide tartozó nyomtatványok:
Adatlap - külföldön történt haláleset hazai anyakönyvezéséhez
2. Magyar állampolgár házastársának halálát követően a magyar állampolgár családi állapota özveggyé válik, melynek magyarországi bejegyzéséhez az alábbi eljárás szükséges. Az özvegy családi állapot átvezetése a Személyi adat –és Lakcímnyilvántartó Rendszerben történik, ezért szükséges:
- „A külföldön élő magyar állampolgár adatainak nyilvántartása” Kérelem kitöltése és aláírása
- Az elhunyt halotti anyakönyvi kivonata;
- Magyar állampolgár hazai házassági anyakönyvi kivonatának másolata;
- Magyar állampolgár állampolgárságát igazoló érvényes dokumentum másolata (személyi igazolvány vagy útlevél)